Szklane opakowania dla produktów ekskluzywnych

Kształt i kolor opakowania ma zasadniczy wpływ na zainteresowanie klientów danym produktem. Równie istotny jest materiał, z którego opakowanie jest wykonane. W przypadku kosmetyków i perfum większość z nas preferuje opakowania szklane.

Opakowania są szczególnie istotne w przypadku produktów ekskluzywnych. To właśnie one decydują o sukcesie danej marki. Przyciągają wzrok, wyróżniają produkt na półce, są elementem budowania wizerunku i tożsamości marki.

Jakie opakowanie wybrać dla produktów ekskluzywnych? Na co zwrócić uwagę?

Opakowanie jako element kreowania wizerunki marki

Opakowanie ma kluczowe znaczenie w budowaniu tożsamości i wizerunku marki, szczególnie marki ekskluzywnej. To opakowanie jest tym, na co konsumenci zwracają uwagę w pierwszej kolejności. To ono odpowiada za pierwsze wrażenie, jaki na konsumentach wywiera dany produkt.

W sklepach z reguły skanujemy półki w poszukiwaniu konkretnych produktów, a w zasadzie konkretnych opakowań. Opakowanie jest więc istotnym elementem strategii komunikacyjnej większości marek.

Dlaczego jest ono tak ważne?

Przede wszystkim jest elementem, który pozwala szybko zidentyfikować daną markę, jest jej wizytówką. Istotny jest materiał, z którego wykonane jest opakowanie, jego kształt, kolor, a także logo, czy krój pisma. Opakowanie jest nośnikiem informacji o produkcie, o marce, ale przede wszystkim o wartościach danej marki. To narzędzie promocji marki i istotny element komunikacji marketingowej.

Rodzaje opakowań szklanych dla marek ekskluzywnych

Profesjonalni producenci opakowań szklanych oferują zdobienia w dowolnie wybranych kolorach i efektach. Można też łączyć dowolne techniki zdobienia. Producent opakowań Glasmark oferuje:

  • kolory błyszczące – kryjące kolory błyszczące są odpowiednim wyborem zarówno dla kosmetyków, jak i perfum. Dobrze prezentują się w dowolnym świetle. Opakowanie jest nieprzezroczyste. Dzięki wykorzystaniu odpowiedniej kolorystyki można podkreślić charakter danej marki;
  • natrysk matowy – natrysk matowy jest zalecany dla marek nowoczesnych. Minimalistyczne opakowanie z natryskiem matowym wygląda estetycznie i prestiżowo. Natrysk matowy może mieć różne warianty przezroczystości i gładkości;
  • natrysk transparenty – natrysk transparenty umożliwia zobaczenie wnętrza opakowania;
  • metalizację –  metalizacja jest szczególnie zalecana dla produktów marek ekskluzywnych;
  • drukowanie – na opakowaniu możesz wydrukować dowolne elementy, np. logo marki.
Perfume for men isolated on white background

Szklane opakowania, butelka szklana – aspekty praktyczne

Szklane opakowania są atrakcyjne dla klientów nie tylko ze względu na estetykę. Równie istotne są też ich właściwości.

Szkło jest odpowiednie do przechowywania wielu różnych produktów. Szkło jest neutralne chemicznie i dlatego nie wchodzi w reakcje z substancjami, które znajdują się wewnątrz opakowania. Nie ma wpływu na smak substancji, jej barwę i zapach. To szczególnie istotne w przypadku perfum i kosmetyków.

W opakowaniach szklanych możemy przechowywać kosmetyki, kremy, perfumy bez obaw, że ulegną one zniszczeniu albo zmienią swoje właściwości.

Szklane opakowania, a ekologia

Popularność opakowań szklanych wynika również z tego, że nie są one szkodliwe dla środowiska. Szkło może zostać wielokrotnie wykorzystane. Dzięki temu, że może być poddane recyklingowi, uznawane jest za materiał przyjazny dla środowiska.

Ekskluzywne opakowania szklane od producenta Glasmark

Szklane opakowanie to najlepszy wybór dla wielu produktów ekskluzywnych. Zasada ta dotyczy w szczególności kosmetyków i perfum. Warto wybrać opakowanie wykonane ze szkła dobrej jakości. Materiał świadczy o jakości danego produktu. Kolejnym istotnym aspektem jest kształt, forma opakowania. W trakcie projektowania opakowania warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa w zakresie wzornictwa. Glasmark (producent opakowań szklanych) oferuje takie doradztwo. Istotna jest też kolorystyka, a także zdobienia.

Glasmark producent ekskluzywnych opakowań szklanych oferuje:

  • profesjonalne konsultacje na każdym etapie;  
  • projektowanie zdobień;
  • wizualizacje produktów;
  • projektowanie gotowych opakowań;
  • fizyczny prototyp opakowania.

Wszystkie opakowania wykonywane są z najwyższą starannością, odpowiednio przechowywane i transportowane.