Szklane opakowanie na kosmetyki

Opakowanie pełni kluczową funkcję w procesie sprzedażowym. Jest ono jednym z najważniejszych elementów promocji marki. Jak wyróżnić się za pomocą opakowania? Jakie opakowanie dla kosmetyków i perfum wybrać?

Dlaczego warto wybrać opakowania szklane?

Opakowanie i jego funkcje

Doskonale wiemy, że opakowania służą do przechowywania danych produktów. Nie możemy sobie wyobrazić kremu bez słoiczka albo perfum bez butelki. Opakowania pełnią jednak znacznie więcej funkcji. Do czego służą nam opakowania?

Podstawowe funkcje opakowań:

  • ochrona towarów przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych
  • ochrona produktów przed uszkodzeniem, zepsuciem, zabrudzeniem
  • sprawny i bezpieczny transport produktów
  • funkcja informacyjna – pozwalają konsumentom zapoznać się z właściwościami, cechami produktu. Informują o sposobie użycia, dacie ważności
  • funkcja promocyjna – opakowania zachęcają klientów do zakupu, promują daną markę, są elementem tożsamości wizualnej marki

Najlepszym wyborem dla kosmetyków są opakowania szklane, gdyż pełnią one niezbędne funkcje. Szkło stanowi odpowiednią ochronę, a dodatkowo nie ma żadnego wpływu na właściwości danego produktu. Doskonale pełni funkcję informacyjną i promocyjną.

Opakowanie jako narzędzie promocji

Opakowanie powinno być nie tylko praktyczne, ale też estetyczne. Pełni ono istotną, a w wielu przypadkach kluczową rolę w promocji danej marki. Wzrost udziału sprzedaży samoobsługowej zwiększyła rolę opakowania. Opakowanie staje się niemym sprzedawcą, który informuje klienta o danym produkcie. Zachęca konsumenta do dokonania zakupu. Opakowanie musi być tak zaprojektowane, aby klient odczuwał satysfakcję z wyboru danego produktu. To wizytówka produktu i firmy. To ono sprawia, że danej marce ufamy albo nie. To jedno z najważniejszych narzędzi budowania wizerunku marki. Opakowanie świadczy o jakości danego produktu. Jeśli opakowanie jest nieatrakcyjne i wykonane ze złej jakości materiałów, to konsument myśli, że jakość produktu też jest zła. Złej jakości opakowanie świadczy o tym, że firma nie jest solidna i godna zaufania. Opakowanie umożliwia szybką identyfikację marki i pozwala jej się wyróżnić. 

Kosmetyki w szklanych opakowaniach

W przypadku opakowań kosmetyków ważne są różne czynniki. Pierwszym elementem, na który zwracają uwagę konsumenci, jest materiał. W branży kosmetycznej i perfumeryjnej dominują opakowania szklane. Wybór innego materiału jest ryzykowny. Czasem kosmetyki mają opakowania wykonane z tworzyw sztucznych. Są one jednak niedopuszczalne dla ekskluzywnych marek. Ma na to wpływ kilka istotnych czynników. Kolejnym elementem, który wpływa na wybór konsumenta jest kształt opakowania. Kształt musi być atrakcyjny i przyciągać uwagę. Opakowanie musi być też poręczne, wygodne i praktyczne. Warto zwrócić uwagę na możliwość masowej produkcji w relatywnie niskiej cenie. Kolejnym istotnym czynnikiem jest kolor opakowania. Ważne są też umieszczone na opakowaniu elementy graficzne. Kształt, kolor i elementy graficzne na opakowaniu powinny odzwierciedlać jakość, charakter i cechy danego produktu. 

Jakie opakowania na kosmetyki wybrać?

Szklane opakowania są najlepsze dla perfum i kosmetyków. Ze szkła wykonuje się buteleczki szklane na olejki, flakoniki na perfumy, słoiczki na kremy. Butelki szklane na perfumy muszą być wyposażone w specjalne pompki. Szklane opakowanie chroni kosmetyki przed uszkodzeniami chemicznymi i mechanicznymi. Na opakowaniu warto umieścić też niezbędne informacje. Na szklanym słoiczku na krem warto napisać o składzie produktu, przeznaczeniu, sposobie przechowywania i użycia. Warto pamiętać o tym, że szklane opakowania są też elementem wystroju łazienki. Opakowanie ma wpływ na to, czy wygodnie nam się używa danego kosmetyku. Kształt słoika szklanego na krem ma wpływ na satysfakcję z korzystania z samego produktu. Ważna jest także nakrętka oraz jej funkcjonalność. Opakowania na kosmetyki muszą spełniać standardy bezpieczeństwa.

Szklane opakowania kosmetyczne – kwestie bezpieczeństwa

Opakowania kosmetyków muszą być wykonane z tych materiałów, które są bezpieczne dla zdrowia. Dlatego odpowiednim wyborem są opakowania szklane. Szkło nie emituje szkodliwych i niebezpiecznych dla zdrowia substancji. Opakowania szklane nie mają żadnego wpływu na skład i właściwości kosmetyków. Nie zmieniają ich barwy, konsystencji, zapachu i właściwości.

Opakowanie kosmetyczne – dlaczego szkło jest lepsze niż plastik?

Szklane opakowania na kosmetyki są znacznie lepsze od opakowań plastikowych. Szklane opakowania lepiej się prezentują i świadczą o lepszej jakości produktu. Butelka szklana automatycznie kojarzy nam się z lepszą jakością niż butelka plastikowa. Szklany słoik na krem znacznie lepiej się prezentuje niż plastikowe pudełko.  Najważniejsze jednak jest to, że opakowanie szklane jest bardziej ekologiczne od opakowania plastikowego i za takie też uchodzi. Współcześnie coraz więcej konsumentów wybiera marki, których filozofia oparta jest na proekologicznych postawach. W związku z tym wybór opakowań z tworzyw sztucznych niesie ryzyko utraty klientów i ich zaufania.

Szklane opakowania perfum – butelka prawdę Ci powie

Opakowanie jest szczególnie istotne w przypadku perfum. To produkt ekskluzywny. Znaczenie ma nie tylko zapach, ale też jakość perfum, marka, czy właśnie wygląd opakowania. Producenci starają się na różne sposoby zainteresować potencjalnych klientów. Projektują różnego kształtu i koloru butelki i flakony. Coraz częściej w projektowaniu i tworzeniu butelek i flakonów biorą udział artyści. Dlatego szczególnie ważne jest, aby były one odpowiedniej jakości, wykonane z należytą precyzją. Flakony i butelki muszą być estetyczne i dobrze wyglądać na półce. Badania pokazały, że wygląd opakowania ma istotny wpływ na wrażenia zapachowe. To jak wygląda butelka albo flakon zmienia to, jak odczuwamy dany zapach. To fason butelki i jej kolor mają wpływ na to, że spontanicznie wybieramy dane perfumy. Ważne, aby do butelki dopasować też design pompki albo nakrętki. Zarówno nakrętka, jak i pompka są integralnym elementem flakonu.

Szklane opakowania zdobione – jakie opakowanie wybrać?

Wielu producentów opakowań szklanych ma w swojej ofercie różne techniki zdobienia szkła. Dzięki temu zwykła butelka szklana zyskuje walory estetyczne. Estetyczne opakowanie jest kluczowe, niezależnie od tego, czy firma kosmetyczna ma w swojej ofercie produkty ekskluzywne, czy nie. Słoiczki na kremy, butelki szklane na perfumy, słoiczki na balsamy, czy butelki na olejki powinny być odpowiednio zapakowane. Jakie są techniki zdobienia szkła?

Techniki zdobienia szkła:

  • malowanie dekoracyjne
  • nadruki

Malowanie dekoracyjne opakowań kosmetyków

Malowanie dekoracyjne ma zasadniczy wpływ na to, jak prezentuje się dana butelka, czy słoik szklany. W pomalowanych opakowaniach znacznie lepiej wyglądają kremy, perfumy, olejki, czy balsamy. Każdy wyrób szklany można pomalować na dowolny kolor, który dostępny jest w ofercie producenta, np. producent Glasmark oferuje wszystkie kolory z palety Pantone. W tej palecie dostępne są kolory błyszczące i matowe, a także neonowe, metaliczne i transparentne. Można pomalować całe opakowanie albo tylko jego część. Butelka szklana na perfumy może być pomalowana na jeden albo dwa wybrane kolory. Ważne, aby nakrętka była do niej kolorystycznie dopasowana. Producent Glasmark ma swojej ofercie różne efekty, które dodatkowo wzmacniają walory wizualne pomalowanych opakowań. Butelka szklana może być pomalowana kolorem kryjącym albo przezroczystym.

Zalety malowania dekoracyjnego opakowań kosmetyków:

  • do malowania wykorzystuje się zautomatyzowaną linię malarską wszystkie butelki szklane będą miały dokładnie ten sam kolor
  • opakowania będą odporne na urazy mechaniczne i zmywanie
  • opakowania będą trwałe
  • kolory są żywe i nasycone
  • pomalowana butelka szklana albo słoiczek na balsam mogą być dodatkowo ozdobione innymi technikami

Inne techniki zdobienia szklanych opakowań na kosmetyki

Wielu producentów opakowań szklanych ma w swojej ofercie różne techniki zdobienia szkła.

Wybrane techniki zdobienia szkła w ofercie Glasmark:

  • nadruk bezpośredni
  • kalkomania
  • tampodruk
  • sublimacja
  • sitodruk

Wymienione techniki pozwalają na umieszczenie na opakowaniu tekstu, loga, wybranej grafiki. Można umieścić logo firmy kosmetycznej na wybranym kremie albo grafikę na butelce olejków eterycznych.